SONY Interactive Entertainment (SIE) hari ini mengumumkan tarikh pelancaran serta tanda harga untuk konsol terbaharu keluaran syarikat berkenaan.

Sony mengesahkan bahawa konsol gaming PlayStation 5 (PS5) akan mula dijual di Malaysia pada hari Jumaat, 11 Disember dengan harga RM1,869 untuk varian Digital Edition dan RM2,299 untuk varian Ultra HD Blu-Ray.
Pra-jualan akan bermula pada hari esok (Khamis, 12 November) di wakil jualan terpilih. Turut dilancarkan bersama konsol tersebut adalah game PS5 eksklusif daripada SIE Worldwide Studios seperti Marvel’s Spider-Man: Miles Morales dan Demon’s Souls yang berharga daripada RM209 hingga RM299. 

Sony turut mengumumkan harga rasmi untuk aksesori PS5, termasuklah controller DualSense (RM349), fon kepala wayarles PULSE 3D (RM469), kamera HD dengan lensa 1080p (RM279), alat kawalan jauh (RM149) dan pengecas controller DualSense (RM149). Untuk maklumat lanjut tentang pembelian PS5, layari laman web Sony Malaysia.

Maka penantian, serta perli-memerli dah boleh berakhir! 

Sony Interactive Entertainment Singapore Private Limited (SIES) secara rasmi mengumumkan PlayStation®5 (PS5™) akan dilancarkan di Malaysia pada 11 Disember 2020 ini! Edisi Digital PS5 akan tersedia dengan harga runcit yang disyorkan untuk versi digital MYR 1,869 dan PS5 dengan pemacu cakera Ultra HD Blu-ray akan tersedia dengan harga MYR 2,299.

Kedua-dua model PS5 menggunakan pemproses khusus yang sama dengan CPU dan GPU bersepadu untuk grafik kesetiaan tinggi hingga 4K, serta SSD berkelajuan tinggi yang sama dengan I / O bersepadu yang akan memberikan pemuatan cepat. Kedua-dua model PS5 juga menawarkan rasa imersi yang mendalam melalui DualSense Wireless Controller dan kemampuan audio 3D, jadi pemain akan menikmati pengalaman permainan transformatif yang sama tanpa mengira PS5 mana yang mereka pilih.

Pra-pesanan akan tersedia mulai esok, Khamis, 12 November 2020. Waktu mula untuk pra-pesanan dalam talian dan luar talian berbeza-beza bergantung pada waktu operasi peruncit.





Dengan tajuk seperti Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Call of Duty: Black Ops Cold War dan Demon’s Souls, luasnya pengalaman permainan unik yang datang ke PS5 mewakili barisan terbaik dalam sejarah PlayStation. Judul eksklusif dari SIE Worldwide Studios akan dijual pada harga mulai MYR 209 hingga MYR 299 di PS5!. 

Tanda harga untuk konsol PS5 versi digital adalah dianggarkan RM1,869 dan versi konsol Ultra HD Blu-Ray adalah RM2,299 manakala pra tempahan boleh dilakukan dengan wakil jualan terpilih bermula esok.

Kongsikan artikel ini:


Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date